• Ingurumen arloak
      • Ura
        • URA, Uraren Euskal Agentzia
      • Ekodiseinua
        • Basque Ecodesign Center
        • Basque Ecodesign Hub
      • Lurzoruak
        • Lurzoru kutsatuen inbentarioa
        • Prozedura administratiboak
      • Tokiko Jasangarritasuna
        • Udalsarea 21 Sarea
      • Airea
        • Airearen kalitatearen sarea
      • Hondakinak
        • Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030rako Plana
        • Life Giswaste Proiektua
        • EEH Aurrezten web-aplikazioa
        • EEH Aurrezten web-aplikazioa
      • Ekonomia Zirkularra
        • Circular Thinking
      • Ingurumen-zaintza
      • Klima aldaketa
        • KLIMA2050 ingurumen-politikoaren kutxarekin lotzen da
        • Klima Eszenarioak Bisorea
        • LIFE URBAN KLIMA 2050
      • Ingurumen-hezkuntza
        • Ekoetxea Zentroak
        • Erronka Garbia eta Ekitaldia Jasangarria
      • Industria Ekoeraginkorra
        • Teknologia garbiak
        • Ingurumen-ziurtagiriak
      • Erosketa publiko berdea
        • Ingurumen Irizpideak
      • Energia
        • Energiaren Euskal Erakundea EVE
      • Biodibertsitatea
        • Natura 2000 Sarea
        • Espezie inbaditzaileak
  • Albisteak
  • Argitalpenak
  • Zerbitzuak eta baliabideak
      • Laguntzak eta diru-laguntzak
        • Euskadi
        • Diru laguntzak
      • INGURUNET-Ingurumen-kudeaketari buruzko informazio eta tramitazio-sistema
      • GeoEuskadi, Euskadiko Datu Espazialen Egitura
      • Jardunbide Egokiak
      • Enpresei laguntzeko ekodiseinua
      • Ohiko galderak
      • Lurzoru kutsatuen inbentarioa
      • Klima-aldaketaren Geoataria
      • Erronka garbia eta Ekitaldia Jasungarria
  • Agenda
    • Ihoberi buruz
    • KONTRATATZAILE PROFILA
    • Gardentasuna
    • Kontaktua

    Klima aldaketa

    1. Hemen zaude:
    2. Ingurumen arloak
    3. Klima aldaketa

    Klima aldaketa

    • Oinarrizko Kontzeptuak 
    • Ingurumen-politika
    • Araudia
    • Albisteak
    • Agenda
    • Argitalpenak
    • Ohiko galderak
    • Jardunbide egokiak

    Oinarrizko kontzeptuak

    • Ingurumen-erronka premiazkoena  
    • Klima Aldaketa modu interaktiboan
    • ASTEKLIMA, herritarrak eta klima-larrialdia 
    • Klima-aldaketari Egokitzeko KLIMATEK Proiektuak 
    • Klima-aldaketaren Pirinioetako Behatokia  

    Ingurumen-erronka premiazkoena

    Klima-aldaketa planetako nazio guztiek aurrez aurre dituzten ingurumen-erronka premiazkoenetako bat da. NBEren Klima-aldaketari buruzko Gobernuarteko Taldeak (IPCC) adierazi duenez, XX. mendearen erdiaz geroztik atmosferan gertatutako berokuntza globala gizakion jardunak eragindakoa da.

    Azken 150 urteetan, munduko tenperatura 0,8 ºC inguru igo da, eta aurreikusita dago igotzen jarraituko duela. Klimaren aldaketa horiek zuzeneko ondorioak izaten ari dira sektore batzuetan, hala nola nekazaritzan, basogintzan, energiaren ekoizpenean, turismoan eta –oro har- azpiegituretan.

    Gaur egun, Europako Hegoaldea da klima-aldaketaren zuzeneko ondorioak gehien pairatzen dituzten eskualdeetako bat. Ondorio horien artean, besteak beste, tenperaturaren igoerak, uholdeak eta lehorteak daude.

    Euskal Autonomia Erkidegoan, berotegi-efektuko gasen emisioak (BEG emisioak, klima-aldaketaren eragileak) % 1 igo ziren 2015ean, aurreko urtekoekin alderatuta. 2005 urtekoekin alderatuta, berriz, emisioak % 24 jaitsi dira, eta, hortaz, 2050erako Klima-aldaketaren Euskadiko Estrategiaren helburuak lortzeko ezarritako bidearen mailaren azpitik daude apur bat, bertan ezarritako helburua 2030 urtean % 40ko murrizketa lortzea baita.

    Klima Aldaketa modu interaktiboan

    Jarraian, informazio antolatzeko eta aurkezteko kartografia erabiltzen dituzten tresnak, modu interaktiboan irudika ditzazkezu.



    Tresna hauen bidez, honako gai hauei heltzen zaie, besteak beste: Euskadiko Natura 2000 Sarearen kalteberatasuna klima-aldaketaren aurrean; mende amaierarako aurreikusten diren klima-eszenarioak; edo 2050rako Euskadiko Klima-aldaketaren Estrategian –KLIMA2050- aurreikusitako ekintzak eta ekimenak.

    Mapa elkarreragileek eduki aberastuak integratzen dituzte, hala nola testua, argazkiak, bideoa eta audioa.

    Horri esker, erabiltzaileek informazio geoerreferentziatuta kontsultatu ahal izango dute gai hauei buruz: inpaktuak, kalteberatasuna, arriskuak edo klima-aldaketari egokitzeko neurriak, hori guztia Euskadiri dagokionez. Gainera, mapa horiei esker, Euskadin alor horietan gauzatutako jardunbide egokiak ezagutu daitezke.

    Tutoretza-bideoa: 

    Nola erabili Ihobe sozietate publikoaren Eszenarioen eta Datuen Serieen Bisorea


    • BIsorea: Klima eszenarioak Euskadin eta datu serieak
    • INFOGRAFIA INTERAKTIBOA: EUSKADIKO KLIMA-ALDAKETAREN ESTRATEGIA – KLIMA 2050
    • BISOREA. EUSKADIKO KLIMA XXI. MENDEAREN AMAIERAN

    KLIMA-ALDAKETAREN EUSKADIKO ASTEA

    ASTEKLIMA - Klima-aldaketaren Euskadiko Astearen helburuIhobe_Asteklima_logo nagusia da herritarren artean zabaltzea klima-aldaketaren kontrako konpromiso pertsonala.

    Ingurumen Sailak “Ekintza oro, txikia bada ere, garrantzitsua da” leloa abiapuntutzat hartuta sustatutako ekimen honetan denetariko ekintza asko antolatu dira (hitzaldiak, jardunaldiak, tailerrak, bisita teknikoak, ipuin-kontalariak, erakusketak, zinemaldiak), batzuk administrazio publikoen esku eta beste batzuk enpresen esku. Ekintza horien guztien xedea klima-aldaketaren kontrako borroka herritarren eguneroko bizitzan txertatzea da, banakako konpromiso gisa.

    ASTEKLIMA 2019


    Klima-aldaketaren Euskadiko Astearen lehen edizioa 2019an egin zen; orduan, 6.500 pertsonak baino gehiagok parte hartu zuten EAEko 47 udalerritan antolatu ziren 16 ekitalditan.


    ASTEKLIMA-ren webgunea

    Klima-aldaketari Egokitzeko KLIMATEK Proiektuak

    publicacion klima 2050
    Deskargatu

    Eusko Jaurlaritzak, Ingurumen sailaren bitartez, diru-laguntzak eskaintzen ditu klima-aldaketari egokitzera zuzendutako berrikuntza- eta demostrazio-proiektuak garatzeko, “KLIMATEK I+B+G” laguntzen deialdiaren bidez.

    Laguntza horiek zuzentzen dira bai Teknologiaren Euskal Sareko eragiletzat hartzen diren pertsona juridikoei eta bai industriaren, merkataritzaren edo zerbitzuen arloko jarduerak gauzatzen dituzten erakunde pribatuei.

    Laguntzetarako deialdi bakoitzean aurkezten diren proposamenek erraz erreplikatu daitezkeen metodologiak eta aplikazio pilotuak definitu behar dituzte, Euskadiko eragile guztiek egunerokoan erabil ditzaketen mapak edo beste produktu batzuk sortu behar dituzte, edo saiakuntza-bankuak identifikatzea eta aukeratzea ahalbidetu behar dute, klima-aldaketaren efektuak epe ertainera monitorizatzeko eta, horren bidez, jarduteko neurri, irizpide eta baldintzak definitzeko.

    Proposamenak baloratzerakoan, honako hau hartzen da kontuan: klima-aldaketari egokitzearen ikuspuntutik berritzaileak izatea; lan-metodologia; baliabideen egokitasuna; emaitza ukigarri, praktiko eta erreplikagarrietara orientatuta egotea; eta proiektuaren garrantzia KLIMA 2050 Klima-aldaketaren Euskadiko Estrategiaren helburuei begira. 

    Klima-aldaketaren Pirinioetako Behatokia

    observatorio pirenaico del cambio climático

    Bere 2007ko txostenean, NBEren Klima-aldaketari buruzko Gobernuarteko Taldeak mendi-eremuak identifikatu zituen klima-aldaketaren aurrean bereziki sentikorrak diren eremu bezala.

    2010ean, Pirinioetako Lan Elkarteak (CTP) –Euskadi beraren partaidea da- abian jarri zuen Klima-aldaketaren Pirinioetako Behatokia (OPCC), helburu hauekin:

    • Klima-aldaketak Pirinioetan dituen inpaktuei buruz dagoen ezagutza konpartitzea eta kapitalizatu beharreko ezagutza berria identifikatzea. 
    • Naturaguneek klima-aldaketaren aurrean duten kalteberatasuna eta horren inpaktu sozioekonomikoa aztertzea, batez ere tokiko biztanleriari dagokionez. 
    • Jarduera ekonomikoen eta natura-inguruneen egokitzapena hobetzeko gomendio eta aholku operatiboak prestatzea, Mendigunearen eta bertako herritarren garapen harmoniatsua sustatuz. 
    • OPCCRren lanak gizarteari eta eragile sozioekonomikoei ezagutzera ematea. 
    • Pirinioak bistaratzen laguntzea klima-aldaketari buruzko behaketa eta egokitzapenaren arloetan, bai Europan eta bai nazioartean, eta Behatokiaren europar sare bat sortzearen alde egitea. 

    Ihobe sozietate publikoa OPCC proiektuaren 11 bazkideetako bat da, Espainiaren, Frantziaren eta Andorraren arteko lurralde-lankidetzako POCTEFA europar proiektuaren baitan. Gaur egun, OPCC-POCTEFA proiektua bost ekintza nagusiren inguruan dago egituratuta: klima, ura, biodibertsitatea, basoak eta arrisku naturalak.

    Ihobe sozietate publikoa da proiektuaren burua, eta espainiar alderdia koordinatzen du biodibertsitatearen eremuan. 

    Argitalpenak

    Argitalpen guztiak

    • 013
    • 010
    • 031
    • 032

    URBAN KLIMA 2050 LIFE PROIEKTU INTEGRATUA

    • LIFE URBAN KLIMA 2050
    • PROIEKTUAREN BAZKIDEAK

    Klima Aldaketaren Euskal Estrategia (Klima 2050) hiri-eremuetan hedatzeko Urban Klima 2050 proiektuak Europar Batasunaren onarpena izan du, klima-aldaketa arintzeko eta/edo berari egokitzeko Proiektu Integratuen Arloaren baitan. Proiektuaren liderra Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza saila da, Ihobe Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoaren bitartez.

    Urban Klima 2050 proiektua aukera da erronka horri heltzeko Euskadiren ikuspegitik, lurralde gisa. Oso garrantzi handiko LIFE proiektu integratua da:

    • 5 urteko iraupena.
    • 19,8 milioi euroko zuzeneko inbertsioa (EBren 10,2 milioi).
    • 625 milioi euro baino gehiago mobilizatzea espero da.
    • 20 erakunde bazkide.
    • 40 ekintza zehatz barne hartzen ditu.


    LIFE URBAN KLIMA 2050 proiektuaren informazio-txostena

    Partzuergoak 20 erakunde elkartzen ditu, eta modu koordinatuan lan egiten dute erakunde horiek Urban Klima 2050 proiektuan ezarritako helburuak lortzeko.

    •Ihobe: Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren ingurumen jarduketarako sozietate publikoa da, Udalsarea 2030 foroaren idazkaritza nagusi gisa aritzen da, eta Klima 2050 Klima Aldaketaren Euskadiko Estrategiaren jarraipena eta, hori hedatzeko, eragileen eta administrazioen arteko koordinazioa sustatzeko lana egiteko mandatua du. Enpresa hori proiektuaren liderra eta koordinatzailea da, eta erraztaile gisa arituko da proiektuko ekintza gehienak gauzatzeko.

    •Eusko Jaurlaritza: Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak (Urdaibai Biosfera Erreserbako Zerbitzuaren bidez), Osasun Sailak eta Portuek izango dute konpromisoa, Eusko Jaurlaritzaren barruan, eragileak mobilizatzeko, proiektuko dagozkien ekintzak egin ditzaten.

    •Foru Aldundiak: Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Foru Aldundien presentzia funtsezkoa da klima-aldaketaren arloko politikak abiarazteko.

    •7 udal: Bakio, Bermeo, Bilbo, Donostia, Gernika-Lumo, Gasteiz eta Zarauzko udalak arituko dira lanean dagozkien udalerrietan klima-aldaketaren arloko ekintzak abiarazteko.

    •Lurralde-agentziak: EEE (Energiaren Euskal Erakundea) eta URA (Uraren Euskal Agentzia) euren jarduera-eremuekin lotutako hainbat ekintzatan nahasiko dira.

    •5 teknologia-zentro (teknologia-ikerketa eta -garapena): Azti, BC3, Neiker, Tecnalia eta Tecnun zentroek teknologiaren alorreko laguntza emango dute hainbat proiektutan, emaitzak zabaltzen laguntzeaz gain, mintzaldien, argitalpenen eta antzekoen bidez.

    •Naturklima: Duela gutxi sortutako fundazio horrek ekintzak abiarazi, sustapen-lana egin eta hezi egingo du klima-aldaketaren arloan, Gipuzkoan.

    Ingurumen-politika

    • KLIMA2050 Klima-aldaketaren Euskadiko Estrategia  
    • KLIMA2050 estrategiaren helmugak eta jarduera-lerroak 

    KLIMA2050 Klima-aldaketaren Euskadiko Estrategia

    Euskadiko klima-aldaketaren aurkako ekintzak bi ardatz nagusi jorratzen ditu: klima-aldaketa moteltzea eta klima-aldaketari egokitzea. KLIMA2050 Klima-aldaketaren Euskadiko Estrategiak ikuspegi orokor batez planteatzen du klima-aldaketaren ingurumen-erronka; horren arabera, politika sektorial guztiek klima-aldaketaren aldagaia integratu behar dute. Ikuspegi integral horrek esan nahi du Eusko Jaurlaritzako sailek aurreikusten dituzten jardunbideak toki eta eskualde mailan gauzatuko direla, jarduera-sektore guztietan. Estrategiaren baitan aurreikusitako jarduera guztiak bat datoz Europar Batasuna alor horretan egiten ari den ahaleginekin eta planteatuta dituen horizonteekin.

    Estrategiak 9 helmuga ezarri ditu, eta horien artean honako hauek nabarmentzen dira:

    • Karbono gutxiko energia-eredu baten alde egitea 
    • Emisiorik gabeko garraio baterantz aurrera egitea 
    • Lurraldearen eta natura-ingurunearen eraginkortasuna eta erresilientzia areagotzea 
    • Berrikuntza bultzatzea 
    • Hobekuntza eta ezagutzaren transferentzia bultzatzea 

    Helmuga horiek betetzeari begira, 24 jarduera-lerro abiatu dira guztira, besteak beste sektore hauetan: industria, garraioa, energia eta hondakinak.

    estrategia vascva de cambio climático 2050

    Estrategia honen aplikazioak lortuko du Euskadik % 80 murriztea bere berotegi-efektuko gasen emisioak 2050 urterako, 2005 urteko emisioak erreferentziatzat hartuta. Gainera, energia berriztagarriak garatzeari eta eraginkortasun energetikoko teknologiak orokortzeari esker, aurreikusten da energia- eta industria-sektoreek % 50eko murrizketak lortzea. Halaber, 2050 urterako espero da energia berriztagarrien kontsumoa azkeneko kontsumoaren % 40 izatea. 


    Deskargatu
    • 2050erako klima aldaketaren Euskadiko estrategiaren bi urtean behingo jarraipena

    KLIMA2050 estrategiaren helmugak eta jarduera-lerroak

    1. Helmuga: karbono gutxiko energia-eredu baten alde egitea 

    Jarduera-lerroak:

    • Eraginkortasun energetikoa hobetzea eta energia-eskaera kudeatzea.
    • Energia berriztagarriak bultzatzea. 
    • Eraginkortasun energetikoaren eta energia berriztagarrien arloko irizpidea sustatzea hiri-ingurunean, “zero emisiodun eraikuntzak” lortzearren. 

    2.Helmuga: Emisiorik gabeko garraio baterantz aurrera egitea

    Jarduera-lerroak:

    • Intermodalitatea eta BEG emisio txikiagoak dituzten garraiobideak bultzatzea.
    • Petrolioaren eratorrien kontsumoa ordeztea. 
    • Garraio-azpiegituretan zaurgarritasun- eta egokitze-irizpideak txertatzea. 

    3.Helmuga: Lurraldearen eraginkortasuna eta erresilientzia areagotzea

    Jarduera-lerroak:

    • Klima-aldaketarekiko erresilientea, konpaktua eta erabileran mistoa den hiri-egitura bultzatzea.
    • Lurralde-estrategian zaurgarritasunaren analisia eta klima-aldaketarako egokitzapena txertatzea. 

    4.Helmuga: Natura-ingurunearen erresilientzia handitzea

    Jarduera-lerroak:

    • Ekosistema naturalen multifuntzionaltasuna sustatzea prozesu biologiko eta geologikoen erregulatzaile gisa.
    • Klima-aldaketaren aldagaia txertatzea kostaldeko eremuen kudeaketan. 

    5.Helmuga: Lehen sektorearen erresilientzia handitzea eta haren emisioak murriztea

    Jarduera-lerroak:

    • Nekazaritza-ekoizpen integratua, ekologikoa, tokikoa eta BEG emisio gutxiagokoa sustatzea.
    • Euskadik karbono-hustuleku gisa duen indarra areagotzea. 
    • Lehen sektoreko praktikak eta kudeaketa klima-baldintza berrietara egokitzea. 

    6.Helmuga: Hiri-hondakinen sorrera murriztea eta zero isurpen lortzea trataerarik gabe

    Jarduera-lerroak:

    • Hiri-hondakinen sorrera murriztea.
    • Bilketaren eta gaikako bereizketaren ratioak areagotzea eta ondoren berrerabiltzea, birziklatzea eta balorizatzea. 

    7.Helmuga: Arriskuei aurrea hartzea

    Jarduera-lerroak:

    • Epe luzera ur-hornidura hainbat erabileratarako bermatzea.
    • Eraikitako ingurunearen eta azpiegitura kritikoen (energia, ura, elikadura, osasuna eta IKTak) erresilientzia bermatzea muturreko gertaeren aurrean. 

    8.Helmuga: Berrikuntza, hobekuntza eta ezagutzaren transferentzia bultzatzea

    Jarduera-lerroak:

    • Berrikuntza sustatzea eta ezagutza zientifikoa hobetzea eta transferitzea.
    • Klima-aldaketaren efektuen monitorizazio- eta jarraipen-sistema bat ezartzea. 

    9.Helmuga: Euskal administrazio publikoa arduratsu, eredu eta erreferente da klima-aldaketaren arloan

    Jarduera-lerroak:

    • Klima-aldaketaren arloan trebetasunak eta gaitasunak eskuratzeko prestakuntza-jarduerak garatzea.
    • Klima-aldaketaren arloan biztanleak sentsibilizatzea, prestatzea eta informatzea. 
    • Zero emisio maila duen administrazio publikoa. 
    • Klimaren arloko ekintzarako erakundeen arteko koordinazio mekanismoak finkatzea. 
    • Euskadi nazioarteko mailan kokatzea klima-aldaketaren arloan. 

    Ohiko galderak

    Sarritan egiten diren galdera guztiak

    Zein ekarpen egiten dio nire enpresak klima aldaketari?

    Klima aldaketaren eta enpresa sektorearen arteko harremana bi norabidetakoa da. Hasteko, enpresak, beste edozein eragile publiko edo pribatu bezala, berokuntza globalaren erantzule dira, produktu eta zerbitzuak ekoiztu eta kontsumitzen dituzten heinean. Edozein erregai kontsumituta (gas naturala, fuela, petrolioaren gas likidotua, eta abar) berotegi efektuko gasak isurtzen dira (CO2, CH4 eta N2O). Era berean, energia elektrikoa kontsumituta ez da gasik isurtzen kontsumoaren unean, baina gure sistema elektrikoan zentral termikoak erabiltzea eskatzen du (ohikoak edo ziklo bateratukoak) eta horiek erabiltzeak berotegi efektuko gasak isurtzea dakar. Energiaren Euskal Erakundearen kalkuluen arabera, Euskadin, gutxi gorabehera, kontsumitutako kWh elektriko bakoitzeko 459 gramo CO2 isuri ziren 2007an.

    Bestalde, hainbat industriak prozesu isuriak egiten dituzte, beren ekoizpen prozesuen ezaugarri berezien ondorioz. Horrela, lehengaiei karbonoa kentzeak CO2 isuriak sor ditzake, besteak beste, zementuaren, beiraren, karearen sektoreetan. Prozesu kimiko jakin batzuetatik datozen berotegi efektuko gasen isurketak (N2O, gas fl uordunak) ere egiten dira.

    Azkenik, alderantzizko lotura ere badago; izan ere, klima aldaketak hainbat enpresa sektoretan eragin fisiko zuzenak sortuko ditu, datozen urteotan isurketak mugatzeko guk ahalegina egin edo ez. Uholdeen gisako muturreko fenomenoak sarriago gertatuko dira eta horrek mahastizaintza eta ardogintzako sektoreetan, turismoaren, aseguruen, basogintzaren sektoreetan edo oro har izango dituen eraginetan pentsatu behar da. Eragin horiek arintzera bideratutako ekintzei «klima aldaketara egokitzeko ekintzak» esaten zaie eta azken urteotan gero eta gehiago erreparatu zaie ekintza horiei.

    Nola kalkula dezaket gure jardueraren ondorioz isurtzen diren berotegi efektuko gas kopurua?

    Hainbat metodologia daude jarduera baten ondoriozko isurketak kalkulatzeko. Metodologia horiek Nazio Batuen Erakundeak Klima Aldaketari Buruzko Gobernu Arteko Taldeak (IPCC) nazio mailako inbentarioentzat egiten dituen lanerako liburuetan oinarrituta egoten dira oro har. IPCCak errekuntzako eta prozesuetako isurketak kalkulatzeko isurketa faktoreen berri ematen du.Europar Batasuneko isurketa eskubideen salerosketa araubidearen eraginpeko industriek horretarako Europar Batasunak ezarritako metodologia erabili behar dute.

    Gainerako enpresak modu partzialean oinarritu daitezke metodologia horietan, baita nazioarteko hainbat proiektu interesgarritan (GHG Protocol, esaterako) edo ISO (14.064:2006) araudian ere. Klima Aldaketaren Euskal Bulegoak laster aurkeztuko ditu kalkuluak egiteko hainbat tresna, gure autonomia erkidegoko enpresa mota ezberdinen beharretara egokituta.

    Enpresa batek karbono arrastoa kalkulatu nahi izanez gero, metodo hauetako askorekin kalkulatzen diren zuzeneko isurietatik harago joan behar du eta kontsumitzen dituen lehengaiei, aktiboei, langileen garraioari eta abarrei lotutako isuriak kalkulatu behar ditu.

    Kalkuluak egiteko ez dago metodo bakarra, Erresuma Batuko Carbon Trust etxearen metodologia entzutetsu bihurtu badu ere. Ihobe karbono arrastoa kalkulatzeko metodologia pilotu bat lantzen ari da hainbat euskal enpresarekin, laster arlo honetako zerbitzuren bat eskaintzeko asmotan.

    Berotegi efektuko gas gutxiago isurtzeko aholkuak > Bulegoan

    Bulegoan ordu asko ematen dugu egunean, eta bertan erabiltzen ditugu aparailu elektroniko gehien (faxak, ordenagailuak, inprimagailuak eta abar). Aparailu hauek gure inguruan duten inpaktua nabarmen gutxitu daiteke, eguneroko lanean hainbat gomendio jarraitu besterik ez dugu egin behar. Hara hemen:

    Ordenagailua
    • Itzali ordenagailua ordubete baino gehiagoan erabili gabe egon behar bada; adibidez, bazkaltzeko atsedenaldietan, bilera luzeetan eta lanaldia amaitzean.
    • "Energy Star" logotipoa duten ordenagailuak edo pantailak erosi; hori duten ordenagailuek, behar bezala konfiguratuta, kontsumo txikiagoa dute erabiltzen ari ez garen uneetan.
    • Komenigarria da "bookmark" itzaltze-sistema edo laster-marka duten ekipoak edukitzea; izan ere, sistema horren bidez, teklen sekuentzia egoki batekin, ekipoa deskonekta daiteke, eta itzali zen uneko azken posizioa grabatzen da. Horri esker, itzaltzean genuen laneko posizioa berreskuratzen da ekipoa berriro pizten dugunean.
    • Energia aurrezten duen pantaila-babesle bakarra pantaila beltzean uzten duena da; beraz, pantaila "Black Screen" moduan konfiguratzea gomendatzen da.
    • Ekipoek energia minimo bat kontsumitzen dute itzalita ere; horregatik, korronte-elikagailua deskonektatzea ere komeni da egunaren amaieran.
    • Pantaila lauko monitoreek energia gutxiago kontsumitzen dute eta erradiazio gutxiago igortzen dute.
    • Ordenagailu eramangarriak mahai gainekoak baino eraginkorragoak dira energiari dagokionez.

    Informazio gehiago: Energy Star, Csae, Eve, Manual de Contratación y compra pública verde: Criterios ambientales

    Inprimagailuak eta faxak
    • "Tonerra aurreztu" modua aktibatu inprimatzean edo fotokopiak egitean, aukera hori balego.
    • Ahal den guztietan, zuri-beltzean inprimatu.
    • "Energia aurreztu" modua duten ekipoak (Energy Star, Powersave); horren bidez, erabiltzen ari ez garen uneetan edo itxaronaldietan, kontsumoa minimoa izango da.
    • Astindu toner-kartutxoa amaitzen ari dela adierazten duenean: oraindik ere fotokopia asko egin daitezke.
    • Erabili tinta- edo toner-kartutxo birziklatuak.
    • Erabilitako kartutxoak edukiontzi batean utzi, bilketa errazteko.
    • Erakunde kudeatzaile baimendu batengana jo erabilitako kartutxoak jasotzeko.

    Informazio gehiago: Energy Star, ec.europa, Manual de Contratación y compra pública verde: Criterios ambientales

    Papera
    • Bi aldeetatik fotokopiatu eta inprimatu, paperaren erabilera erdira jaisteko.
    • "2 orrialde orriko" aukera erabiliz inprimatu.
    • Informatika-euskarrian lan egin: langileen artean posta elektronikoa erabiltzea sustatu, barneko eta kanpoko komunikazioetarako. Barne-komunikazioko informatika-sareen (intraneta) eta posta elektronikoaren bidez, paperik erabili beharrik gabe bidali eta jaso daiteke informazioa.
    • Testuak PCan berrikusi inprimatzeko agindua eman baino lehen, aurrebistaren edo ortografia-zuzentzailearen bidez; horrela, akatsak dituzten dokumentuak inprimatzea saihestuko da.
    • Paper birziklatua erabili (zuritua, klorodun konposaturik gabea eta % 50ean zuntz birziklatuz osatua), bai barne-erabilerako, bai publizitate- edo informazio-liburuxkak egiteko. Inprimagailuaren paper-erretilu bat erabil daiteke horretarako.
    • Bereizi papera gainerako zaborretatik, inprimagailuaren ondoan egongo diren paper erabilientzako paperontzi berezietara botaz. Gero, ohiko bilketa-bideak erabili birziklatzeko.
    • Ez erabili faxen azal-orririk; papera eta bidaltzeko denbora aurreztuko da.
    • Jada inprimaturiko orrien alde zuriak erabil daitezke faxak bidaltzeko, zirriborroak inprimatzeko etab.

    Informazio gehiago: Manual de Contratación y compra pública verde: Criterios ambientales, Euskadi.net, Energy Star, Recicla papel

    Zertarako erabiltzen da UNE-ISO 14064-1:2006 Berotegi-efektuko gasak izeneko araua?

    UNE-ISO 14064-1:2006 Berotegi-efektuko gasak arauak erakunde batek berotegi-efektuko gasen (BEGen) emisioak kuantifikatzeko eta haien gaineko txostena egiteko bete beharreko printzipioak eta eskakizunak zehazten ditu. Beraz, karbono-aztarna kalkulatzeko arauzko oinarri bat da.
    Informazio gehiago nahi izanez gero, hemen kontsultatu daiteke argitalpena:
    Erakundeetan berotegi-efektuko gasen inbentarioak garatzeko UNE-ISO 14064-1:2006 araua aplikatzeko gida metodologikoa
    http://www.ihobe.net/Publicaciones/Ficha.aspx?IdMenu=750e07f4-11a4-40da-840c-0590b91bc032&Cod=d2c97e49-afd0-4020-a9e0-d42a7ea3149d

    Araudia

    • Acción por el Clima de la Unión Europea Europar Batasunaren Klimarako Ekintza
    • Normativa estatal e internacional relacionada con el Cambio Climático Klima-aldaketarekin zerikusia duen estatuko eta nazioarteko araudia
    • Acuerdo de París Pairseko Akordioa
    • La política de la Unión Europea en Cambio Climático Europar Batasunaren Klima-aldaketari buruzko politika (ingelesez)

    Link

    Albisteak

    Ikusi guztiak

    Ihobe, Ingurumena, Klima aldaketa

    Gorde

    2021/04/06

    Ihobe, Ingurumena, Klima aldaketa

    Ihobek eguneratu egin du erakundeen karbono-aztarnaren kalkulagailua

    Ihobe sozietate publikoak argitaratu du Euskadiko erakundeen 2019ko karbono-aztarna kalkulatzeko tresnaren eguneraketa. Bertsio berri honek ahalbidetuko du erakunde bakoitzaren 2019ko berotegi-efektuko gasen emisioen inbentarioa egitea

    Ingurumena, Ingurumen-Hezkuntza , Klima aldaketa

    Gorde

    Ingurumena, Ingurumen-Hezkuntza , Klima aldaketa

    Eusko Jaurlaritza beste urtebetez atxikitzen zaio "Planetaren Ordua"ri

    2021/03/25

    Ingurumena, Klima aldaketa

    Gorde

    Ingurumena, Klima aldaketa

    LIFE IP Urban Klima 2050 proiektuak arrakasta handia izan du Europako Batzordearen bisitan

    2021/02/04

    Agenda

    Jarduera guztiak

    Gorde
    Klima aldaketa

    4 aza

    Klima aldaketa

    UHINAK- Klima Aldaketa eta Itsasertzari buruzko Mugaz gaindiko IV. Kongresua

    Mugaz gaindiko kongresu bat da Uhinak, aldaketa klimatikoak eta muturreko gertakariek Arku Atlantikoko itsasertzean duten eraginari buruzko mugaz gaindiko kongresua da. Larrialdi klimatikoaren aurrean ekiteko mugitzen gara. Helburuak Itsasertza defendatzeko eta babesteko beharrezko diren neurriak hartzeko jardunbideak eta irtenbideak ezagutzea, klima-aldaketaren ondorioei aurre egite aldera. Esperientziak ezagutzea, jardunbide egokiak ikastea eta itsasertza kudeatzen eta mantentzen laguntzea. Mugaz...

    •  Ficoba Fundazioa  Irun

    Jardunbide egokiak

    Jardunbide egoki guztiak

    Klima aldaketa

    Klima aldaketa

    Gorliz-Plentziako hondartza egokitzea eta ordenatzea

    por Ministerio para la Transcición Ecológica-Ministerio para la Transcición Ecológica

    Klima aldaketa

    Klima aldaketa

    Nerbioi Ibaizabal, eskualde adimentsua, konektatua eta eraginkorra: Smart City eskualde-estrategia

    por Udaltalde 21 Nerbioi-Ibaizabal, S.L.-Udaltalde 21 Nerbioi-Ibaizabal, S.L.

    Ihobe Eusko Jaurlaritzako Sozietate Publiko bat da. Bere helburua da Ekonomiaren Garapena, Jasangarritasuna eta Ingurumen laguntzea ingurumen-politika garatzen eta ingurumen-jasangarritasunaren kultura hedatzen, Euskal Autonomia Erkidegoan

    • Alameda Urquijo Nº36 - 6ª planta, 48011 - BILBAO
    • 94 423 07 43
    • Kontaktu
    • q euskadi
    • emas
    • aenor certificación ambiental
    • aenor
    • aenor
    • aenor
    • entidad colaboradora para la igualdad de mujeres y hombres<

    @Copyright 2018 Ihobe

    • Web gunearen mapa
    • Jabetza Intelektuala/Pribatasun Politika/ Cookieen Politika

    Ihobe

    Ohar Legala © Ihobe S.A. Urkixo zumarkalea, 36 Zk - 6. solairua, 48011 BILBO

    Telefonoa: 94 423 07 43 - Faxa: 94 423 59 00 - h.el: info@ihobe.eus - Web-gunea: www.ihobe.eus

    Creative Commons License www.ihobe.eus webguneko edukiak Creative Commons Espainia 3.0 Aitorpena daukan lizentzia baten mende daude, aurkakoa adierazten ez bada, behintzat.


    Ihobe


    Ohar Legala © Ihobe S.A. Urkixo zumarkalea, 36 Zk - 6. solairua, 48011 BILBO

    Telefonoa: 94 423 07 43 - Faxa: 94 423 59 00 - h.el: info@ihobe.eus - Web-gunea: www.ihobe.eus

    Creative Commons License www.ihobe.eus webguneko edukiak Creative Commons Espainia 3.0 Aitorpena daukan lizentzia baten mende daude, aurkakoa adierazten ez bada, behintzat.